PUBBLICAZIONI SCIENTIFICHE

Articoli

A. Valente, V. Tudisca, S. Caravita

The public discourse on immigration in Italian school textbooks

Mondi Migranti 1/2022, Franco Angeli Journals, pp.139-157, DOI:10.3280/MM2022-001008

A. Valente, V. Tudisca, A. Pelliccia, L. Cerbara, M.G. Caruso

Comparing Liberal and Conservative Newspapers: Diverging Narratives in Representing Migrants?

6 ottobre 2021 

Journal of Immigrant and Refugee Studies, 1-17 DOI: 10.1080/15562948.2021.1985200

A. Valente, C. Pennacchiotti, Z. Smyrnaiou, K. Kotsari, L. Petropoulou, V.Tudisca, F. L. Ricci and the DESCI Consortium

Seeking co-production of knowledge in Alternating Training: insights from DESCI first round of World Cafes

2019, IOP Proceedings, Journal of Physics: Conference Series

S. Caravita, C. Pennacchiotti

Sintesi dei tavoli partecipati realizzati nel corso dell’Officina 2020 “Educazione e Futuri”

Naturalmente Scienza, Ottobre 2020

Capitoli di libri

V. Tudisca, C. Pennacchiotti, A. Valente

Comunità estese di pari nella ricerca educativa: il caso delle Officine CNR

in Scienza, politica e società: l’approccio post-normale in teoria e nelle pratiche, A. L’Astorina, C. Mangia, 2022, CNR Edizioni, Collana Scienziati in affanno?, ISBN 978-88-8080-277-8 – CARTACEO, ISBN 978-88-8080-279-2 – DIGITALE, ISSN 2785-4787, DOI: 10.26324/SIA1.PNS, DOI del capitolo: 10.26324/SIA1.PNS24


V. Tudisca e A. Valente

The gender issue in migrant representation: a case study on Italian school textbooks and online newspapers

2019, in Politics, Citizenship, Diversity and Inclusion, Vol. 1 dei Proceedings della “Scuola Democratica First International Conference. Education and post-democracy”, Associazione “Per Scuola Democratica”, pp.169-175

A. Valente, V. Tudisca, C. Pennacchiotti, Z. Smyrnaiou, K. Kotsari, I. Monsonís-Payá, J. Garcés, B. Branchini, F.L. Ricci and the DESCI Consortium

Actors and Practices in Living Lab for Alternating Training

in Responsible Research and Innovation Actions in Science Education, Gender and Ethics. Case and Experiences, F. Ferri et al., 2018, Ed. Springer, SpringerBriefs in Research and Innovation Governance series


A. L’Astorina, A. Ghezzi, S. Guerzoni E. Molinaroli

Time to teach post-normal science communication? Fostering the engagement of the extended peer community in an academic course of Environmental Sciences

2018 - Jcom

A .Valente

Il dibattito in corso sulla RRI e il ruolo del Consiglio Nazionale delle Ricerche

in L’Astorina A., Di Fiore, M. (a cura di). (2018). Scienziati in affanno? Ricerca e Innovazione Responsabili (RRI) in teoria e nelle pratiche. Roma: CNR Edizioni 

V. Tudisca, A. Pelliccia, M. G. Caruso, L. Cerbara, A. Valente

La rappresentazione dei migranti nelle testate giornalistiche online europee: un’analisi pilota

2017, in Migrazioni e integrazioni nell'Italia di oggi, C. Bonifazi, Roma: CNR-IRPPS e-Publishing, ISBN online: 978-88-98822-12-6

A. Valente, V. Tudisca, V. Calcagno, L. Piromalli, V. Ronca, M. Santurro, L. Zampino, S. Caravita

Iconografia delle migrazioni nei libri di testo

2017, in Migrazioni e integrazioni nell'Italia di oggi, C. Bonifazi, Roma: CNR-IRPPS e-Publishing, ISBN online: 978-88-98822-12-6

Monografie

P. Sandu, V. Tudisca e A. Valente (a cura di)

Co-creation through Art and Science - Community Engagement within the Responsible Research and Innovation Framework

Ed. Springer, Springerbriefs in Research and Innovation Governance Series, 2021, e-book ISBN 978-3-030-72690-4

C. Pennacchiotti, V. Tudisca & A. Valente

OFFICINA Curriculum e Competenze. Giornata di studi su innovazioni curricolari e sviluppo di competenze

CNR-IRPPS e-publishing, Roma, 2020, ISBN (online) 978-88-98822-20-1, DOI: 10.14600/978-88-98822-20-1

V Tudisca, C Pennacchiotti, A Valente (a cura di)

Co–create. Competence development and educational research through the lens of knowledge co-creation

CNR-IRPPS Monografie E-Publishing IRPPS, Roma, 2021

V. Tudisca, A. Pelliccia e A. Valente (a cura di)

Imago migrantis: migranti alle porte dell’Europa nell’era dei media

2019, Roma: CNR-IRPPS e-Publishing, ISBN online 978-88-98822-13-3, ISBN print 978-88-98822-14-0, DOI 10.14600/978-88-98822-13-3